...Og sikke der blev hygget... Timerne fløj afsted.
Kl. 06.20 ringede vækkeuret, og Primo XL blev tændt op, og en lille juleskinke på 5,2 kg blev sat over.
Kl. 07.00 ankom jeg til Kvickly, og fik læsset grill m.v. af.
4 ænder på 3200 gram blev straks sat over ved 175 grader C.
Desværre havde jeg i forvirringen glemt kameraet... Men det var Fr. Guru så venlig at kigge ned med senere på dagen...

...Og hun havde taget Svigermor og lille Josefine med... Det er Josefine til venstre

Gourmet Bryggeriet ankom med en hel palle af deres juleøl fra Ølfabrikken som "smagsprøver".

Vi var mange der overvejede at sætte bilen og tage en taxa hjem... Men de forbipasserende nød den ultra kolde øl.

Grillen var i centrum. "Det lille grønne XL-æg" kom virkelig på sin prøve.
4 ænder á 3200 gram samt en skinke på 5,2 kg (som blev hentet hjemme på Primoen, da arrangementet skulle starte).
I baggrunden KvicklyBoy til højre, og hans tro væbner Daniel til højre. Uden dem, var der ikke så mange grillarrangementer...

Hr. Burner delte gratis prøver ud. I baggrunden PB Helsinge.
Til venstre giver Finn Skaal-um hånd til Bjørn Nielsen fra Gilleleje.

JGH (venstre i billedet) var dagens mand på rådkålssalaten.

Salaten tog virkelig kegler. Der blev lavet 750 smagsportioner.
Næsten 400 opskrifter blev delt ud.

Fr. Guru (til venstre) taler med Hr. & Fr. Lobster

Familen Tomgang med venner kiggede forbi. Manden i jakken med pelsen hedder Rene. Ham har jeg ikke set siden 1987-1998 hvor vi lavede lokalradio sammen... Ganske sjovt med besøg fra "fortiden".

Og kasseapperatet klingede, og grillfolket fik købt nogle af de mange gode tilbud.
Det var ikke alle jeg fik taget fotos af, for der var også mange der skulle have smagsprøver. Ja, ialt 750 smagsprøve-bakker blev det til. Det er ikke så ringe endda.
Til foråret (i maj) laves endnu en grilldag hos Kvickly. Tak til alle der kiggede forbi.
Nu er det hele transporteret hjem, pakket ud, og en omgang pulled pork til gæsterne imorgen er sat over. Coleslaw er lavet, og 2 liter vinegar sauce står frisk på køl.
Dejligt med en dag i BBQ'ens tegn - men nu er jeg altså godt brugt...
Ps. Der er en heldig Grillguru bruger der får en Big Green Egg XL med bord i julegave. Konen var nemlig nede og købe denne overraskelsesgave, der skal bakses ind under juletræet... Hvem mon denne heldige brugerer er? Kunne din kone finde på det?..... Tak til Dennis fra BBQmasters der tog imod ordren over telefonen...
Desværre sælger Kvickly ikke Kamadoer... Ihvertfalt ikke lige p.t....