Jeg har i dag skrevet nedenstående til Netto;
Jeg er en normalt glad og rimelig tilfreds nettokunde. Hvilket skal forstås på den måde at jeg i gennemsnit lægger 1500.- hver eneste uge i netto.
I lørdags købte jeg et stykke tykkam, som jeg har tilberedt i 72 timer ved 54 grader i sous vide med efterfølgende grillning. Det er en metode som øger kødets mørhed, men på trods af tilberedningen var kødet uspiseligt sejt.
Smagen var ligegyldig (hvilket normalt ikke er tilfældet med tykkam) men konsistensen var som viskelæder. Normalt er jeg ikke sart med kød, der ikke er mørt, men dette var en fuldstændig uacceptabel uspiselig oplevelse.
Til jeres orientering kan jeg oplyse at dette brev bliver offentliggjort på et af danmarks største grillsites. www.grillguru.dk.
Jeg vil i øvrigt stille spørgsmåltegn ved om det stykke kød jeg købte reelt var tykkam idet der ikke var tale om et sammenhængende kødstykke, men snarere om et fladt løst stykke, der var bundet sammen. Efter min vurdering var der snarere tale om elementer af spidsbryst og ikke tykkam.