prause skrev:Det ser rigtig lækkert ud.
Ikke et ondt ord om mørbrad, men det er kød der i forvejen er mørt, så ud over en meget ensartet tilberedning, så er der for mig at se ikke den store fordel ved at tilberede det SV.
Hvis jeg må foreslå noget til dit næste projekt, så er SV uovertruffet til billige bindevævsholdige udskæringer der får lang tid ved moderat varme eks. oksetykkam ved 58 grader i 48-72 timer.
jaknil skrev:prause skrev:Det ser rigtig lækkert ud.
Ikke et ondt ord om mørbrad, men det er kød der i forvejen er mørt, så ud over en meget ensartet tilberedning, så er der for mig at se ikke den store fordel ved at tilberede det SV.
Hvis jeg må foreslå noget til dit næste projekt, så er SV uovertruffet til billige bindevævsholdige udskæringer der får lang tid ved moderat varme eks. oksetykkam ved 58 grader i 48-72 timer.
Prause: Jeg holder meget af oksetykkam og tværreb mm.
SV i 72 timer er også det jeg bruger til tværreb.....
MEN hvorfor 58 grader? Jeg kan godt lide det er rødt eller i det mindste medium (I min bog er 58 gennemstegt).
Jeg bruger 52 eller 54 grader til disse langtids-tilberedninger.
Hvis du ikke har prøvet det, vil jeg gerne opfordre dertil. Jeg synes ikke det vinder ved at komme op på 58.
Til nye i SV vil jeg lige tilføje at fx 52 grader lavet over mange timer, giver et lidt mere "tilberedt" produkt, end hvis det er et mørt stykke kød der kun har været i SV i få timer.
Altså: at lave det over mange timer giver et lidt mere "medium" produkt end hvis det havde været korttids-tilberedning, hvor det ville have været lidt mere "rødt".
Tilbage til "Opskrifter & billeder"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster